The blue pill (Sildenafil) is a remedies that medical doctors eddoqcpxga eddoqcpxga prescribe to support men that have male impotence have tevegbzqdl tevegbzqdl

DeLaVallet Bidiefono (Où vers?)
DeLaVallet Bidiefono (Où vers?)

INFOS

Friday, September 28th – 8.00 P.M – Soweto Theatre – Red Theatre – 55 minutes

DeLaVallet Bidiefono / Cie Baninga / Congo

It slams, bangs, shakes. It falls, suddenly, with a thundering thud. The sound of sheet metal, of the Iron Curtain. This says a lot. Besides, there’s whispering at the front. DeLaVallet examines the status of women in Africa and beyond. Indeed, on this subject, he is working with Ella Ganga, one of only two professional contemporary dancers from Congo. This says a lot. Oppressed women, veiled  women, hidden women. Women like a silent strike force. With their running, haste and hurry, the very contemporary movements are made with an all-consuming energy while the music takes siege, before returning to silence. The choreography uses all kinds of vocabularies in a beautiful fusion of styles. The outstretched arms of African dance meet breakdancing steps (slowed down nevertheless), with contemporary dance falls and extraordinary lifts. Où vers? succeeds in making the camping woman a central figure without being overbearing. A just woman. Just a woman.

Choreography: DeLaVallet Bidiefono
Dancers: Ella Ganga, Camille Tholliez,  Milandou Mbélo, Dimitri Aubin Babakila, Malone Bayimissa and DeLaVallet Bidiefono, Moving into dance Mophatong trainees
Light: Stéphane “Babi” Aubert, Cléo Konongo
Scenography: DeLaVallet Bidiefono,
Stéphane “Babi” Aubert
Sound: Jean Noël Françoise,
Morgan Banguissa, Perig Villerbu
Partners: Cie Baninga, Le Grand Gardon Blanc, Théâtre Paul Eluard de Choisy le Roi, Festival International des Francophonies en Limousin, la Mégisserie – EPCC Vienne-Glane, Institut français du Congo.
With the support of: ADAMI , SPEDIDAM , Institut français / Programme Afrique et Caraïbe en créations, Fonds SACD musique de scène, Ambassade de France en République du Congo, Halle de la Gombe, Institut français de Kinshasa, Air France.
Administration, production, diffusion: Antoine Blesson, Claire Nollez, Christian Mudzika.

Contact : +33 (0)6 68 06 01 98 / legrandgardonblanc@yahoo.fr
+ 33 (0)6 63 61 24 35 / claire.nollez@gmail.com

With the special support of the IOF

BIOGRAPHY

(Available only in French)

Né à Pointe-Noire, Congo, au début des années 80, DeLaVallet est aujourd’hui une figure montante de cette jeune discipline qu’est la danse contemporaine au Congo, et plus généralement sur le continent africain. Rien ne prédestinait DeLaVallet à la danse, si ce n’est qu’il est né dans un pays où danser est un acquis de naissance, et qu’il a cette ténacité hors norme qui fait de lui un acharné au travail, un aventurier de la danse, un chercheur.
DeLaVallet est né dans un quartier où le mot “art contemporain” n’existe pas. C’est à 15 ans qu’il entend ce mot pour la première fois. En 2001, il s’installe à Brazzaville et entame sa carrière de danseur en participant notamment aux Ateliers de Recherches Chorégraphiques, organisés par le Centre Culturel Français de Brazzaville. Il y travaille avec de nombreux danseurs et chorégraphes et nourrit son travail des influences métissées d’Afrique, d’Europe et d’Amérique.

Share this: